وبلاگ آموزشی نینی مود

ساخت وبلاگ

هرکس با توجه به علایق و سلایق که دارد یک رشته  تفریح را برای اوقات فراغت خود انتخاب می کند در دهه های اخیر رشته افرود توانسته است که طرفداران بسیار زیادی علل خصوص جوانان را به سمت خود جذب کند و در این راه بسیار موفق عمل کرده است. این رشته به دلیل هیجان و جذابیت زیادی که دارد میتواند هر بیننده ای را هم به یکی از طرفداران خود تبدیل کند در کشور ما نیز به دلیل محدودیت ها و تحریم  هایی که در زمینه واردات ماشین های مخصوص و وسایل مخصوص آفرود دارد ولی  باز هم توانسته پیشرفت های خوبی در زمینه رشته افرود بکند و گروه های آفرود سواری بسیار زیادی در سراسر ایران شکل گرفته است.

آفرود دارای انواع مختلفی دارد که میتواند بر اساس عوامل متنوعی هم دسته بندی شود عواملی مانند نوع وسیله نقلیه که با آن به آفرود میپردازند که میتواند از دوچرخه و موتور و ماشین متفاوت باشد و یکی دیگر از عوالکملی که میتواند انواعه مختلف در آنها تفاوت باشد نوع محلی است که در آن به آفرود سواری پرداخته میشود که در انواع مختلفی مانند شن و ساحلی و کوهستانی و گل و لای و جنگلی از جمله معروف ترین جاهایی است که در آن به افرود پرداخته میشود. در دنیا بعد از ابدا این رشته خیلی سریع از حالت صرفا سرگرمی در بیاید و مسابقات مختلفی در رشته های مختلف و کلاس های مختلفی به وجود بیاید.

مطالب مرتبط: نکاتی برای خرید لاستیک آفرود مناسب

کشور ما هم نیز به دلیل اینکه تنوع اقلیمی فوق العاده ای دارد پستانسل فوق العاده برای آفرود سواری در انواع مختلف دارد که میتوان از آنها به نحو احسنت استفاده کرد. علارغم محدودیت هایی که در مقایسه با کشور های دیگر وجود دارد با تلاش علاقه مندان این رشته توانسته اند که برخی از این مسابقات را نیز وارد ایران کرد و با سختی های فراوان برخی از این مسابقات به دست عاشقانه این رشته وارد کشور شود. ما امروز قصد داریم در دودف به مسابقات مختلف آفرود در سراسر جهان از جمله ایران بپردازیم تا بتوانی به صورت حرفه ای تر به این رشته جذا و پر هیجان نگاه کنیم.

اگر شما هم دوست دارید که وارد این رشته شوید بصورت حرفه ای  و جدی به فعالیت در این رشته بپردازید و یا اینکه در این رشته فعالیت دارید و دوست دارید وارد مسابقات شوید و یا اینکه جزو میلیون ها طرفدار آفرود سواری هستید این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مسابقات بیابانی

مسابقات بیابانی

همانطور که از نامش هم مشخص است این مسابقات در بیابان صورت میگیرد و شرکت کنندگان دری یک مسیرر حدود ۷۵۰۰ با یک یا دو حلقه لاستیک نشانه گذاری شده است.  این مسابقات سالانه رانندگان مشهور و و معروف و مقام داری در این مسابقات حضور می یابند. این مسیر ها و مسابقات استقامت ماشین ها و رانندگان را به چالش میکشند زیرا مسیر هایی که معمولا این مسابقات در آن صورت میگیرد اکثر سخت و طاقت  فرسا را باید از مهارت خوبی برخوردار باشند. این دسته از مسابقات یک از پرطرفدارترین مسابقات آفرود هستند و شرکت های بزرگی اسپانسر این نوع مسابقات میشوند. این مسابقات با انواع وسیله نقلیه مانند موتور و ماشین ای چهار چرخ ها و حتی کامیون ها که افزایش ارتفاع داده شدهاند انجام میشود. اولین بار این مسابقات در کالیفرنیای جنوبی شکل گرفت و بعد ها به سرعت به اقصی نقاط جهان گستر شداد و به یکی از پرطرفدار ترین کلاس ا تبدیل شد.

مطالب مرتبط: انواع یخچال های خودرویی

مسابقه ساحلی

مسابقه ساحلی

این دست های مسابقات در سواحل برگزار می شوند و در این سواحل وسایل استراحتگاه ها با استفاده از ماسه ها موانع  و تپه های مصنوعی برای افزایش سخی مسیر و ایجاد هیجان بیشتر ساخته میشوند. این مسابقات با استفاده از ماشین و موتور های کراس انجام میشود و به دلیل ماهیت برگذاری که دارد می تواند تماشاگران زیادی را به سمت خود جلب کنند به همین دلیل هم عده ی بسیار زیادی از مکان های خیلی دور و نزدیک برای دیدن این مسابقات سفر می کنند.  مسابقات ساحلی معمولا در فصل پاییز که ساحل ها خلوت تر هستند انجام میشود و طول مسیر های این مسابقات هم به حدود پنج کیلومتر میرسد. وسایلی هم که در این مسابقات به کار گرفته میشود باید تغییرات در آنها انجام شود زیرا شن و ماسه می تواند با ورود به بلبرینگ ها و موتور به آنها آسیب جدی وارد کند.

منبع: https://www.dodeff.com/off-road-races-in-iran/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 71 تاريخ : سه شنبه 29 آذر 1401 ساعت: 13:25

یکی از مهم ترین بخش های سوله فونداسیون آن است که وظیفه آن انتقال نیرو از ستون ها به زمین و خاک اطراف آن است. نوع و اندازه پی را می توان با توجه به نوع سازه و بزرگی نیروها، ساختار لایه و نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب و تعیین کرد. عمق، طول و عرض فونداسیون به یک سری موارد وابسته است که می توان به وزن ساختمان، تعداد طبقات و نوع خاک اشاره کرد.

فونداسیون سوله چیست و چند نوع دارد

طبقه بندی فونداسیون سوله ها بر اساس عمق و نوع عملکرد صورت میگیرد که  اگر لایه مقاوم در عمق کمی از سطح زمین قرار گرفته باشد، محل قرار گیری فونداسیون سوله در نزدیکی سطح زمین است. اگر این شرایط فراهم نباشد، برای دسترسی به لایه مقاوم، عمق فونداسیون باید افزایش پیدا کند.

فونداسیون ها به چند دسته تقسیم می شوند

  • فونداسیون کم عمق معروف به فونداسیون سطحی

فونداسیون هایی که نسبت عمق به عرض آن‌ها کمتر از یک یا برابر آن باشد فونداسیون سطحی نامیده می شود.

  • فونداسیون منفرد

فونداسیونی که یک بار یک ستون منفرد یا یک دیوار را حمل کند.

  • فونداسیون مرکب

مطلب مرتبط: ساخت سوله فوق سبک

فونداسیونی که بتواند  که بار دو یا چهار ستون را حمل کند.

  • فونداسیون گسترده

نوعی شالوده است که بار چندین ستون با فواصل نامنظم یا چندین ردیف ستون موازی را حمل می‌کند و در زیر بخشی از ساختمان یا کل آن قرار می‌گیرد.

این نوع از فونداسیون برای ساختمان هایی استفاده می شود که زمین آن محل قابل تراکم باشد یعنی تشکیل شده از خاک، رس بسیار نرم، رسوبات آبرفتی و مواد خاکریز باشد.

back1 - نحوه محاسبه فونداسیون سوله | سوله سبک بیستون

 اجرای فونداسیون سوله چند مرحله دارد

فونداسیون سوله برای این که به مرحله اجرایی برسد باید یک سری مراحل را طی کند که در ادامه به بررسی تک تک آن ها می پردازیم.

  • تهیه نقشه فونداسیون سوله

طرح فونداسیون سوله با توجه به اندازه تعیین می شود. نقشه فونداسیون سوله شامل دو بخش است که شامل نقشه کلی و نقشه پایه می باشد. هر چه سایز سوله بزرگتر باشد هزینه و قیمت فونداسیون افزایش می یابد.لازم به ذکر است که فونداسیون جزء بسیار مهم سوله می باشد لذا به استاندارد های قیمت فونداسیون سوله باید توجه کرد و سرخود قیمت ها را تغییر نداد

  • تسطیح زمین

مسطح کردن زمین یکی از ابتدایی ترین راه هایی است که باید طی شود تا سوله را بتوان به راحتی نصب کرد. این فرایند باید به گونه ای انجام شود که هم خاک سفت شود و هم شیب نداشته باشد. اکر زمین شیب دار باشد باید شیب آن گرفته شود. اگر سوله تراز نباشد نمی توان آن را نصب کرد به همین دلیل یکی از ملزومات کار هنگام نصب سوله تراز بودن زمین است.

  • اجرای بتن مگ

بتن مگر بتنی است با محتوای سیمان کم (بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم سیمان در متر مکعب). پس از اتمام خاکبرداری، باید محل مورد نظر را برای اجرای فونداسیون آماده کنید. بنابراین قبل از ریختن بتن اصلی باید بتن مگر به ضخامت ۱۰-۱۵ سانتی متر، در محلی که میزان سیمان در متر مکعب آن ۱۵۰ کیلوگرم باشد، بتن ریخته می شود.

استفاده از بتن مگر باعث آلودگی بتن اصلی نمی شود و رطوبت آن جذب نمی شود. دلیل دوم استفاده از این نوع بتن صاف کردن سطح اولیه محل ریختن بتن است.

  • بولت گذاری فونداسیون سوله

ستون برای این بتواند روی فونداسیون قرار ببگیرد باید سوله پیچ و مهره شود. فرایند این کار به این روش است که پیچ های ضخیم و بلند Bolt در فونداسیون قرار داده شدهو عملیات بتن ریزی روی آن صورت می گیرد، بعد از آن پایه ستون سوراخ شده از قبل  روی فونداسیون قرار میگیرد به گونه ای که پیچ ها درون سوراخ ها قرار گرفته شوند.بعد اتمام این کار ها توسط مهره پیچ ها محکم می شوند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

منبع: https://www.bisotoonsazeh.com/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d9%85%d8%ad%d8%a7%d8%b3%d8%a8%d9%87-%d9%81%d9%88%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%b3%d9%88%d9%84%d9%87/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 71 تاريخ : شنبه 26 آذر 1401 ساعت: 13:51

در دنیای امروز که همه از یکدیگر دور شده اند بازی های فکری یکی از راههایی است که میتواند باز هم گرما را جمع های دوستانه بازگرداند و اوقات خوشی را برای افراد ایجاد کند. هر یک از این بازی ها  در دسته های مختلفی مانند کارتی و گروهی و تک نفره و برد گیم جا می گیرند و هریک اهداف مختلفی را دنبال میکنند برای مثال بعضی از آنها صرفا سعی می کنند صرفا سرگرم کننده باشد و بیشتر آنها تلاش میکنند در کنار سرگرم کننده بودن آموزنده نیز باشند. 

بهترین بازی فکری خنده دار

در کنار همه انان یکی گروه دیگر بازی هم هستند که تلاش میکنند کنار اموزشی بودن و سرگرم کننده بودن بتوانند خنده را هم به روی لبان بازیکنان خود بیاورند. ما امروز در بازی تحریر قصد داریم به این دسته از بازی ها بپردازیم. اگر شما هم دوست دارید که یک بازی سرگرم کننده خریداری نماید که اوقات شادی را برای شما ایجاد کند تا آخر این مقاله با ما همراه باشید

بازی فکری رئیس قبیله

بازی رئیس قبیله یکی از  مفرح ترین وجذاب ترین بازی هایی است ک شما می توانید آن را با کودکان و خانواده خود انجام دهید. این بازی جذاب با قوانین ساده ای که دارد بسیار شبیه بازی منچ و مار و پله بوده البته این بازی داستان محور است و این یکی از عوامل است که جذابیت این بازی را به شدت بالا میبرد.

بازی فکری رئیس قبیله

 در این بازی هر بازیکن که به عنوان یکی از نماینده های هر یکی از قبایل است در این بازی با دیگر نماینده ها به رقابت می پردازد و سعی می کنند که زودتر از رقیبتان و قبل از غروب به خط پایان برسند. کی از بازی هایی که این بازی را با بازی مثل منچ و مار و پله متفاوت می سازد این است که در بازی هایی مثل منچ و مارپله اسن تاس است که حرکت بعدی شما را مشخص میکند این بازی رئیس  قبیله شما کارت دارید و از آنها استفاده کنید.

محتویات بازی فکری رئیس قبیله

محتویات  جعبه بازی فکری رئیس قبیله شامل موارد زیر است:

  • 45 کارت
  • راهنمای بازی
  • 12 آدمک
  • 2 حلقه ی طلسم
  • یک برد گیم

داستان بازی استراتژیک رییس قبیله

رئیس قبیله هر سال قبیله ها را کنار هم جمع می کند تا بر سر، سرپرستی جنگل با یکدیگر رقابت بکنند. هر قبیله جنگجویان ماهری را به میدان می فرستد تا در این نبرد شرکت کنند. هر قبیله جایگاهی برای آغاز بازی برای خود دارد. زمانی که مبارزان در جای خود می ایستند، جادوگر جنگل که یکی از اعضای جنگل است دستور می دهد تا بازی را شروع شود هر قبیله ای که به خط پایان بازی برسد سرپرستی جنگل را بر عهده خواهد گرفت و پیروز این مسابقه تلقی می شود.

منبع: https://bazitahrir.com/the-best-funny-brain-game

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 102 تاريخ : پنجشنبه 24 آذر 1401 ساعت: 16:28

واردات انواع ماشین آلات نساجی , ماشین الات نساجی در مدل ها و برند های مختلف تولید می شوند و شرکت اسان تجارت تمامی خدمات واردات ماشین الات و دستگاه های نساجی را از چین انجام می دهد .

ماشین الات نساجی چیست ؟

ماشین الات نساجی نوعی از ماشین الات مکانیکی و صنعتی می باشند که کاربرد های بسیار زیادی در تولید پارچه و . . . دارند ، صنعت نساجی یک کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند اقتصاد یک کشور را متحول کند .

ماشین الات و دستگاه های نساجی فرایند و پردازش الیاف های مختلف از نظیر پنبه / کتان / ابریشم / پشم / و انواع پارچه را انجام می دهند و خروجی را تولید می کنند .

ماشین الات نساجی عمل و فرایند ریسندگی و بافندگی را نیز انجام می دهند و نخ و مواد اولیه را به پارچه و خروجی مورد نظر تبدیل می کنند .

بازار ماشین الات نساجی

امروزه ماشین الات نساجی بازار و فروش خوبی را برای خود اختصاص داده اند و برای صنعت و اقتصاد کشور نیاز بسیار ضروری هستند چرا ؟ چون نیاز ملت خوراک / پوشاک و مسکن می باشد و این صنعت بخش وسیعی از نیاز کشور و ملت می باشد .

ماشین الات نساجی هر چقدر با کیفیت باشند ، عمل تولید را نیز بهتر و عالی تر انجام می دهند و خروجی بهتری ارائه می دهند ، به خاطر همین موضوع شرکت اسان تجارت واردات دستگاه های نساجی از چین را پیشنهاد می دهد و یا واردات دستگاه های نساجی از کشور المان را پیشنهاد می دهند ، کشور المان یکی از کشور های پیشرفته در زمینه نساجی می باشد و حرف اول را می زند ، پس می توانیم از دستگاه های نساجی المانی نیز در این صنعت استفاده کنیم 

منبع: https://asantrading.com/import-of-textile-machinery-from-china/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 90 تاريخ : سه شنبه 22 آذر 1401 ساعت: 13:04

انبارداری کالاهای صادراتی و وارداتی یکی از مهم ترین خدمات ارائه شده حمل و نقلی است که همزمان در کنار خدمات ترخیص کالا، بارگیری و انتقال بار صورت می گیرد. صادرات و واردات از جمله فعالیت های دائمی هر جامعه در هر کشوری می باشد.

روزانه بیش از چندین هزار تن کالا و بار بین کشورهای مختلف از طریق شیوه های مختلف انتقال می یابد که این مورد در کشورهای اقتصادی و رنکینگ برتر دنیا از جمله چین، آمریکا، هندوستان و آلمان کاملا به یک فرآیند روزانه و اساسی تبدیل شده است.

اما در این میان شهرهای اقتصادی را نیز مشاهده می کنیم که زیرساخت و بافت شهری و جمعیتی به گونه ای از ابتدا تشکیل شده است که توانایی و ظرفیت فوق العاده ای در تجارت و رشد اقتصاد تجاری دارد که شهر ایوو کشور چین از جمله همین شهرهای تجاری است.

فرآیند انبارداری در ایوو

کشور چین که از اقتصاد قوی و رده بالایی بهره می برد به واسطه اهمیت چندین شهر حساس و حیاتی خود مانند ایوو توانسته است که برای 6 سال پی در پی رکوردهای صادرات و فروش عمده را به نام خود ثبت کند.

به همین سبب در این مقاله از سایت آسان تجارت قرار به ارائه خدمات انبارداری، تجارت و صادرات شهر ایوو چین بپردازیم که به عنوان مرکز تجارت و فروش عمده در دنیا شناخته می شود. مراحل انبارداری، حمل و نقل کالا و صادرات از شهر ایوو را در ای مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مطالب مرتبط : انبارداری بار در گوانجو 

کارایی انبارداری در تجارت ایوو

انبارداری یکی از مهم ترین بخش های حمل و نقلی کالاهای صادراتی و وارداتی است که در برخی موارد توسط شرکت های خصوصی و ارائه دهنده خدمات گمرکی و در برخی موارد نیز زیرساخت های آن توسط خود گمرک ها ایجاد می شوند که تشابه زیادی به یکدیگر دارند.

انبارداری به صورت کلی یعنی نگهداری و حفاظت از کالا و بار پذیرفته شده، چیدمان آن بر اساس نوع کالا و زمان ورود، بارگیری و ترخیص می باشد که در شاخه انبارداری صادراتی و وارداتی انجام می شود. تجار و بازرگانان نیز در مراحل ترخیص و یا ترانزیت بار خود در مبدا و مقصد از انبارداری کالا استفاده می کنند.

شهر ایوو کشور چین را به نام بزرگترین مرکز عمده فروشی در جهان می شناسند و مراکز تجاری که در بافت این شهر پدید آمده است هر تاجر و بازرگانی را از سراسر دنیا به سمت خود می کشاند، تا جایی که برخی از برندهای تولیدی مطرح در دنیا، نمایندگی های اختصاصی خود را در این شهر تاسیس کرده اند.

مزیت انبارداری در صادرات

همان طور که اشاره شده، ایوو یکی از مراکز مهم عمده فروشی در جهان است و روزانه بیش از چندین هزار تن محموله و کالا از این شهر به دیگر کشورها ترانزیت می شود. به سبب همین امر گمرک این منطقه دارای ترافیک باری بسیار شدیدی است که باید کنترل شود.

اما با وجود کارایی انبارداری در خدمات ترانزیت و انتقال کالا از ایوو به دیگر مناطق بسیار سریعتر انجام می شود، تا جایی که در سال گمرک و ترانزیت این منطقه در سال 2017 به عنوان برترین و فعال ترین بخش صادراتی در جهان شناخته شد.

انبارداری کالاهای صادراتی سبب می شود که محموله های تحویل داده شده در یک چیدمان مشخص و بر اساس اولویت زمانی بارگیری و از سه طریق ریلی، هوایی و دریایی به سایر کشورها انتقال داده شوند. در انبارداری شهر ایوو حتی می توان از کالاهایی با شرایط خاص و فاسد شدنی نگهداری نمود.

منبع: https://asantrading.com/warehousing-ivo/

وبلاگ آموزشی نینی مود...
ما را در سایت وبلاگ آموزشی نینی مود دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : بابک ninimod بازدید : 92 تاريخ : سه شنبه 8 آذر 1401 ساعت: 12:53